Wykonujemy urządzenia gilotyny, krajalnice z technologią ultradźwięków wykorzystywane do krojenia ciast, tortów i różnego typu produktów spożywczych – od mrożonek po produkty wielowarstwowe.
Krojenie w technologii ultradźwiękowej, charakteryzuje wyjątkowa precyzja i przede wszystkim czystość i estetyka cięcia.
Proces rozpoczyna się od podania masy karmelu do gilotyny z tunelu chłodniczego w postaci wstęgi o odpowiedniej szerokości i wysokości. Gilotyna tnie wstęgę karmelu na odcinki o wymaganej długości i szerokości.
Nad prawidłowym cięciem czuwa zespół czujników. Układ noży przecina wstęgę karmelu na zadane odcinki. Uzyskanie prawidłowo przeciętych odcinków karmelu jest możliwe dzięki właściwie zadanym ruchom wzdłużnemu i pionowemu układu noży ultradźwiękowych. Ultradźwięki są wzbudzane przez zespół generatorów
i przekazywane do noży.
Pracownik obsługujący stanowisko kładzie na taśmie przenośnika podającego, tzw. kij (stalowy) z partią (19 szt.) kabanosów o długości 35 ÷ 37 cm. Kij wkładany jest w odpowiednie szczeliny boków przenośnika, co powoduje ułożenie kabanosów haczykami w kierunku transportu. Wysunięcie kija ze szczelin przenośnika i kabanosów spowoduje uruchomienie urządzenia i przesunięcie kabanosów do bandy końcowej. Transportowane produkty zainicjują w czasie tej drogi zadziałanie zespołu dopychającego, co sprawi obrót bandy dopychającej i prawidłowe usytuowanie kabanosów między bandami. Na tak ułożone produkty działa zespół dociskający uniemożliwiając spiętrzenie kabanosów, a następnie zespół spychający kiełbasy pod noże krążkowe. Noże dzielą kabanosy na haczyki, paluszki i końcówki. Paluszki po rozcięciu spadają na przenośnik odbierający, natomiast haczyki i końcówki do osobnych pojemników.
Z przenośnika odbierającego paluszki spadają również do pojemnika.
Elementem transportującym w przenośnikach podającym i odbierającym jest taśma modułowa prowadzona po ślizgach, przymocowanych do konstrukcji przenośnika. Taśma napędzana jest przez koła osadzone na wale napędowym, który otrzymuje napęd z motoreduktora. Czopy wału ułożyskowane są w wahliwych łożyskach tocznych. Łożyska umieszczone w specjalnych oprawach zamocowane są do ścian bocznych przenośnika. Stanowisko wyposażono w nogi z możliwością regulacji wysokości.